DOSTĘPNE SZKOLENIA

SZKOLENIA/WARSZTATY

Praktyczna wiedza i nowe możliwości z zakresu Komunikacji Interpersonalnej oraz kompetencji miękkich tj.: pewność siebie, asertywność, zarządzanie sobą w czasie, praca na nie wspierających przekonaniach i zmianie nawyków. Dla klientów indywidualnych oraz firm.

 

“Komunikacja to umiejętność, której można się nauczyć. To jak jazdy na rowerze czy pisania na maszynie. Jeśli tylko nad nią popracujesz, możesz bardzo szybko poprawić jakość każdej części swojego życia.” Brian Tracy  

 

KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA - brzmi poważnie? Jednak czy ludzie rzeczywiście poważnie do niej podchodzą?

 

Jest podstawą funkcjonowania każdej rodziny i firmy. Wpływa na relacje międzyludzkie, motywację. W pracy ma szczególne znaczenie jeśli chodzi o satysfakcję pracowników, atmosferę i zadowolenie klientów oraz pracowników Twojej firmy. 

 

To werbalny i niewerbalny, złożony proces porozumiewania się z drugim człowiekiem. Dzielenie się informacjami, słuchanie, a nawet wyrażanie swoich uczuć i emocji. Dzięki niej jesteś w stanie zrozumieć innych lub wyrazić swoje potrzeby, zakomunikować o swoim samopoczuciu lub poinformować o niebezpieczeństwie. 

 

Komunikujesz się z innymi od urodzenia, aż do chwili śmierci. Nie musisz używać słów, choć są bardzo pomocne. Wyrażasz się przez gęsty, spojrzenie, a nawet pomaga Ci w tym cisza. 

 

Skuteczna komunikacja jest pomocna zawsze i wszędzie, w życiu osobistym oraz zawodowym. Komunikacja interpersonalna jest więc formą interakcji pomiędzy dwojgiem osób lub większej ilości, w określonym dla nich celu. Dzięki niej lepiej poznajesz siebie, innych i otaczającą Cię rzeczywistość. Nawiązujesz relacje z ludźmi i podtrzymujesz je z różnych powodów. Wysyłasz i odbierasz wiadomości. Jesteś nadawcą i odbiorcą, naprzeciw którego ktoś jeszcze stoi, ktoś ważny - bez niego nie mógłbyś nawiązać dialogu.

 

Kiedy słuchasz też wysyłasz sygnały, bardzo istotne: mrugasz, przytakujesz, ruszasz ręką. Kiedy mówisz, robisz to w określony sposób, co ma wpływ na rozmówcę. Wszystko ma znaczenie. Nawet kolor garnituru, który założyłeś, emocje, które są w Tobie czy ton głosu, którego używasz. Ważne gdzie rozmowa się odbywa, czy jest hałas czy cisza. 

 

Wyróżniamy komunikację werbalną, pisemną, niewerbalną i wizualną

 

W werbalnej używasz języka, żeby przekazać informacje. Mowa przydaje się na spotkaniach, konferencjach, czy podczas prezentacji. Pisemnie wyrazisz to, co czujesz i myślisz wysyłając np. maila. W komunikacji niewerbalnej skorzystasz z mowy ciała, gestów czy mimiki. A wizualna? Dość często stosowana w reklamie czy mediach społecznościowych. To zdjęcia, grafiki, rysunki czy wykresy. 

 

Bogactwo jest. Ale czy wiesz jak z niego skutecznie korzystać?

 

Skuteczność w relacjach to ważny element każdego biznesu i życia prywatnego. Zależy ona od umiejętności, które nabywasz podczas swojego życia. Część zachowań jest oczywiście naturalna, ale większość powinna wypływać z pełni świadomości swoich działań. 

 

Proponowane przeze mnie warsztaty:

 

  • Komunikacja Interpersonalna w życiu osobistym i zawodowym

  • Skuteczna Komunikacja w sprzedaży

  • Komunikacja dla Liderów

 

Pierwszy warsztat “Komunikacja Interpersonalna w życiu osobistym i zawodowym” to fundament relacji międzyludzkich. Opiera się na wiedzy psychologicznej przekazywanej w prosty i przejrzysty sposób dla wszystkich, niezależnie od wykonywanego zawodu. Podczas warsztatu uczestnicy wykonują praktyczne ćwiczenia, które mogą już po wyjściu ze szkolenia stosować w praktyce. Podczas tego warsztatu poruszane są takie zagadnienia jak pewność siebie, poczucie własnej wartości, odwaga w komunikacji, asertywność i akceptacja odmienności drugiego człowieka. Ważnym aspektem szkoleń jest zrozumienie własnej postawy, potrzeb innych oraz sposób prezentowania siebie i swojej marki. Samoświadomość własnych zachowań, zrozumienie jak postrzegany jesteś przez innych i jak możesz wykorzystać swoje mocne strony i nie szkodzić sobie tymi słabszymi. Warsztat jest rozszerzony o wiedzę opartą o metodę STRUCTOGRAM® . Oferta jest indywidualnie przygotowywana do potrzeb klienta. 

   

“Skuteczna Komunikacja w sprzedaży” to warsztat przeprowadzony z wykorzystaniem Analizy Biostrukturalnej i jest skierowany do osób, które zajmują się sprzedażą bezpośrednio lub pośrednio. Jest wspaniałym rozwiązaniem dla managerów działów sprzedaży oraz ich handlowców.

 

“Komunikacja dla Liderów” to niepowtarzalne rozwiązanie dla przywódców, którzy chcą skutecznie komunikować się ze swoimi zespołami, żeby ich członkowie osiągali wyznaczone cele.  

 

Podczas warsztatów wykorzystuję wiedzę trenerską oraz coachingową. Warsztaty są odpowiedzią na potrzeby klientów, którzy szukają wsparcia w temacie komunikacji międzyludzkiej. 

 

Prezentowane warsztaty pozwolą Tobie lub Twoim współpracownikom poszerzyć wiedzę o metodach skutecznego porozumiewania się. Dowiesz się jak unikać błędów komunikacyjnych i jakie stosować  techniki ułatwiających komunikację w sytuacjach kryzysowych. Zadbaj o rozwój kluczowych kompetencji miękkich potrzebnych w komunikacji z innymi. Poznaj sposoby, które pozwolą Ci zrozumieć siebie i zrozumieć innych oraz wdrożyć zmiany w sposobie komunikowania się tak, żeby osiągać wyznaczane przez Ciebie cele.   

 

Wartości dla uczestnika warsztatów:

 

  • pozna swoje naturalne predyspozycje
  • dowie się jakie są jego mocne (talenty) i słabe strony, jak je może prawidłowo
  • wykorzystać w pracy zawodowej oraz w życiu osobistym
  • pozna i zrozumie własną osobowość, zwiększając efektywność swojej
  • pracy przyczyniając się do zadowolenia z jej wykonywania
  • będzie wiedział, co go motywuje, a co zniechęca do działania
  • szybciej osiągnie swoje cele bez zbędnych stresów i angażowania się w działania, które
  • są niezgodne z jego potencjałem
  • dowie się, jak inni ludzie reagują na jego zachowania, słowa czy gesty
  • nauczy się umiejętnie komunikować z innymi i zachowywać odpowiedni dystans
  • będzie mógł wpływać na wzajemne relacje i odpowiednio motywować innych do
  • działania
  • łatwiej będzie mu akceptować odmienności, które często nie są zrozumiałe
  • będzie świadomy zachowań i motywów różnych ludzi
  • nauczy się unikać konfliktów interpersonalnych
  • będzie potrafił zjednać sobie tych, z którymi współpracuje
  • osiągnie więcej i szybciej w zadaniach mu powierzonych
  • odpowiednio będzie delegował zadania innym
  • nauczy się odpowiedniego reagowania i wchodzenia w interakcję z klientami
  • zrozumie czym jest sprzedaż, jakie są fazy sprzedaży oraz jakie wartości może dać
  • osobie, której oferuje swój produkt
  • dowie się jakimi motywami kierują się jego klienci

 

 

Pozostałe warsztaty z kompetencji miękkich przeprowadzane najczęściej dla grup i zespołów:

 

  • Asertywność sposób na lepszą przyszłość.

  • Zarządzanie sobą w czasie i organizacja pracy. 

  • Rozwojowa Mapa Marzeń. 

  • Wpływ pozytywnego myślenia na zmiany w życiu zawodowym i osobistym. 

  • Radzenie sobie w sytuacjach kryzysowych. 

 

Istnieje możliwość przeprowadzenia innych szkoleń po wcześniejszej rozmowie i określeniu potrzeb klienta.